در ساعات پاياني مهلت اعلام عدم انصراف از دريافت يارانه نقدي براي افرادي
كه پيامك سازمان هدفمندي از شماره 30025 را دريافت كردهاند ابهاماتي براي
كاربران سامانه www.refahi.ir به وجود آمده كه ممكن است باعث شود كاربران
گزينه نادرست را انتخاب كنند و به جاي اعلام عدم انصراف، انصراف خود را
اعلام كنند.
در حالي كه از اسفندماه سال گذشته ارسال پيامك به سرپرستان
خانوار آغاز شد و بنا به اعلام سازمان هدفمندسازي يارانهها فرصت اعلام
انصراف تا پايان روز 12 ارديبهشت ماه تعيين شده بود، به دليل بروز اختلال
در سامانه www.refahi.ir سازمان هدفمندي مهلت مراجعه به اين سامانه را تا
پايان 14 ارديبهشت ماه تمديد كرد.
اما برخي كاربران طي تماسهاي مكرر با
ايسنا نسبت به طراحي اين سايت انتقاد داشته و اعلام كردند كه متن موجود در
سايت شفاف نبوده و امكان اشتباه در ثبت نظر وجود دارد.
عدهاي نيز
اعلام كردهاند كه به اشتباه گزينه تاييد را انتخاب كردهاند و اكنون به
دنبال راهي براي اعلام عدم انصراف هستند. در همين زمينه پيش از اين اعلام
شده بود كساني كه دچار اين مشكل شدهاند به شعبه بانكي كه شماره حساب آن را
در سامانه درج كردهاند مراجعه كنند اما گويا بانكها در اين زمينه پاسخ
مشخصي ارائه نكردهاند.
متن مندرج در سايت براي همه اقشار جامعه شفافيت
لازم را ندارد و بسياري ممكن است گزينه نادرست را براي ثبت انتخاب كنند.
بنابراين كاربران اين سايت لازم است با دقت متن مندرج در سايت رفاهي را
بخوانند. در اين سايت گزينه تاييد به معناي انصراف از دريافت يارانه نقدي و
عدم تاييد به معناي عدم انصراف از دريافت يارانه نقدي است.
طي روزهاي
گذشته مسوولان سازمان هدفمندي بارها تاكيد كردند كه تنها كساني كه پيامك
دريافت كردهاند براي اعلام عدم انصراف به سايت مراجعه كنند.
مجموعههای "راستش را بگو"، "خاطرات مرد ناتمام"، "راز پنهان"، "جنگ بازی"، "راه طولانی خانه" و "کلاه پهلوی" در مرحله تولید و چهار مجموعه هم در مرحله پیش تولید تا پایان سال 91 در شبکه یک قرار دارد.
به گزارش مهر، مجموعه تلویزیونی "راستش را بگو" به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی مصطفی رستگاران و تهیهکنندگی فاطمه ثمرقندی مراحل تصویربرداری را سپری میکند. تاکنون 25 درصد از ضبط این مجموعه باقی مانده است و همزمان با تصویربرداری مراحل تدوین را سپری میکند. این مجموعه گزینه پخش برای ماه رمضان شبکه یک است.
"راستش را بگو" با روایت چهار لایه از زندگی و سرشت حقیقتجوی انسان، روایتگر ماجرای چند دانشجو است که قصد دارند یک حرکت انسانی انجام دهند، اما با مشکلات فراوانی رو به رو میشوند. این مجموعه در فلاشبکهایی نقبی به زندگی شهید چمران میزند که نقش آن را امیر آقایی بازی میکند.
حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، علیرضا جلالیتبار و ثریا قاسمی دیگر بازیگران این سریال هستند. در این مجموعه ضیغمی و عبادی جزو بازیگران سینما هستند که با بازی در این پروژه نخستین تجربه فعالیت در تلویزیون را کسب میکنند.
مجموعه تلویزیونی "خاطرات مرد ناتمام" به کارگردانی صادق کرمیار با موضوع حکومتداری رضا شاه در قالب طنز به نیمه رسیده است. این مجموعه قرار است اولین یا دومین سریال بعد از ماه رمضان باشد که از شبکه یک روی آنتن میرود.
نگارش فیلمنامه "کما" را خود سام برعهده داشته که پیش از این ایفای نقش و نگارش فیلمنامه در سریالهایی همچون "شیخ مفید"، "روزهای زندگی"، "همسایهها"، "شبی از شبها"، "نشانی"، "ماه عسل"، "توطئه فامیلی"، "مشق عشق" و "تا رهایی" را در کارنامه خود داشتهاست.
لیلا حاتمی بازیگر فیلم سینمایی «نارنجیپوش» در گفتوگو با ماهنامه 24 از تجربه کار با داریوش مهرجویی و مساعد بودن شرایط کار با این کارگردان گفته است. بخشهایی از این گفتوگو را در ادامه میخوانید.
این شخصیت[نقش لیلا حاتمی در فیلم نارنجی پوش] ممکن است با سیمین در «جدایی نادر از سیمین» مقایسه شود. این مقایسه موقع فیلمبرداری به ذهن خودتان هم خطور کرده بود؟
به این قضیه فکر کرده بودیم، خصوصا چون صحنههای مشترک مثل دادگاه داشتیم.
نگرانی در شما ایجاد نکرد؟ اینکه بگویند دو شخصیت شبیه هم بازی کردهاید برایتان مهم است؟
بستگی دارد که در چه کاری حضور داشته باشی. اگر در فیلمی حضور داری که اصیل است و کپی نیست، حتی اگر شخصیتی را تکرار کنی اشکال ندارد چون اصالت خودش را دارد. نگران این موضوع نبودم ضمنا نوع واکنشها و رفتار این شخصیتها، حتی در دادگاه هم تا حدودی با هم فرق داشت. به تمهیداتی فکر کردیم که این شخصیت کاملا تداعی کننده سیمین نباشد، ممکن است شروعش تماشاگر را یاد او بیندازد، ولی در ادامه با همین فیلم همراه میشود.
البته در هر صورت مقایسههایی بین این دو فیلم خواهد شد.
خب هر دو در یک جامعه و در یک شهر اتفاق میافتند و این مقایسه غیر قابل اجتناب است.
و در هر دو این مسئله وجود دارد که زنی علاقه به مهاجرت دارد و بر نحوه زندگی مرد تاثیر میگذارد...
در واقعیت همیشه زنها هستند که مردها را تکان میدهند و گرنه مردها دوست دارند همیشه همانطور که هستند بمانند.اینها موقعیتهایی است که چون طبیعی است و منطبق بر واقعیت، این احساس را ایجاد نمیکند که تماشاگر بگوید آهان! از این موارد مشابه استفاده شده که نتیجه موفقیت آمیز باشد.
با همه این حرفها ممکن است بنویسند لیلا حاتمی کم کم دارد در نقش زنی که روشنفکر است و میل به مهاجرت دارد و علاقه به زندگی در این جامعه ندارد جا میافتد.
بله می نویسند... اشکالی ندارد. بهتر از این است که بگویند همیشه معصوم است.
آره، یک زمانی حرف تکراری این بود که در نقش یک دختر معصوم و مظلوم جا افتادهاید.
خود نقشها هم بالاخره روی منتقدان تاثیر میگذارد و باعث میشود آن آدم را به این شکل بپذیرند.
برگردیم سر «نارنجیپوش» : بعد از شکل گرفتن سناریو آقای مهرجویی سر صحنه چه کار میکند؟نوع اجرایش چگونه است؟ چه فشارهایی میآورد؟درباره شخصیت حرف میزند؟ تمرین میکند؟ چه کار میکند که به نتیجه دلخواه برسد؟
باور کنید من هم نمیدانم. اینقدر به ایشان نزدیک هستم که نمیتوانم دقت کنم ببینم چه شد! حالا اگر فکر کنم چیزهایی پیدا میکنم...(کمی فکر میکند) میآییم دیالوگها را میخوانیم، قبلش روخوانی داریم و یک تمرین ملایم میکنیم و اگر چیزی اشتباه باشد میگوید، یا اگر روی دیالوگهای خاصی تاکید داشته باشد، میگوید، موقع فیلمبرداری هم یک دور تمرین میکنیم. گاهی هم اصلا تمرین نمیکنیم و با همان تمرین اولیه شروع به ضبط میکنیم.
خودتان فنگشویی خواندهاید؟
من هم از سالها پیش از پیروان فنگ شویی بودم. از علی مصفا اگر بپرسید دل پری دارد!
چرا؟ چون سعی کردهاید قوانینش را اجرا کنید؟
یک دوست نزدیک دارم که در واقع او مرا با فنگ شویی آشنا کرد. هر موقع هم چیزی اشتباه میشد تلفن می زد و میگفت نه این را تغییر بده و علی می گفت وای دوباره شروع شد. چون علی باید سختیهایش را تحمل میکرد. مثلا ما یک آینه بزرگ جلوی در ورودی خانهمان داشتیم که وقتی سینمای ما سوخت او تاکید داشت من گفته بودم این آینه را باید از جلوی در بردارید. حالا این آینه سنگین باید جابه جا میشد که کار سختی بود.
یک سکانس خاص در فیلم بازی کردهاید: آن سکانس گفتوگو با میترا حجار که چرخش احساسی ویژهای دارید و تماشاگر را به شدت تحت تاثیر قرار میدهید. پشت صحنهاش را تعریف کنید. چقدر بداهه در آن دخالت داشت؟ چقدر تمرین؟ چقدر متن؟
جالب است بدانید اولش که متن این سکانس را خواندم کاغذها را برداشتم و رفتم پیش خانم محمدیفر. که بگویم من که نمیتوانم این دیالوگها را بگویم. اینها که خیلی غیرمنطقی هستند. وقتی رسیدم دیدم که آقای مهرجویی آنجا نشسته و طبعا نطقم کور شد. آقای مهرجویی گفت بیایید تمرینش کنیم. من نشستم روی مبل و بر روی مبل دیگر هم میترا حجار نشست. در یک خانه دیگر. چون داشتیم تمرین میکردیم. شروع کردیم و من دیدم که بهترین کار این است که من این دیالوگها را بپذیرم. وقتی پذیرفتمشان توانستم بگویمشان.
بازی مقابل حامد بهداد دارد تبدیل به یک اتفاق مکرر در کارنامهتان میشود.
من خودم همیشه از طرفداران این بودهام که با حامد بهداد همبازی باشم و همیشه استقبال کردهام.
چرا؟ بازیگر مقابل چه ویژگیهایی باید داشته باشد که با او همبازی شوید؟کمک میکند شما هم بهتر بازی کنید؟
احساس میکنم کارش برایش جدی است، یعنی هر دوی ما هدف مشترک داریم که آن اتقاء فیلمی است که داریم بازی میکنیم. واقعا حضور دارد. آدم از کسانی که آنقدر حضور دارند و میروند در بازی خوشش میآید. ترجیح میدهم کسی که همبازیام شده به همراه من از فضای دورش منفک شود. از فضای گروه جدا شود که تمرکزمان تقویت شود. وقتی تنها هستی این کار راحت است ولی وقتی همراه چند نفر بازی دارید اگر آنها جدا نشوند انگار نمیگذارند شما هم جدا شوید و بخشی از شما باقی میماند.
نکتهای مانده راجع به فیلم که بخواهید بگویید؟
این دفعه اول است که کسی سوال نمیکند و من میخواهم چیزی بگویم. حسی که نسبت به «نارنجیپوش» دارم این است که این فیلم برای من مثل جایزه بود. هیچ مقدمه ای نداشت، منتظرش نبودم و به من هدیه شد. معمولا برای فیلمی که دوست دارید بازی کنید همه اش نگرانید که می شود؟، نمی شود؟ قرار است چه بشود؟ اما این فیلم اصلا این مسائل را نداشت و من بدون هیچ اضطرابی وارد فیلم شدم. همه چیز سریع اتفاق افتاد و به من خیلی راحت گذشت همانطور که گفتم مثل یک جایزه بود. الان هر وقت از من درباره کارهایم می پرسند می گویم یک سال است کار جدیدی نکردم یعنی واقعا یادم می رود که «نارنجی پوش» را کار کردم.
خبر آنلاین
نگارش فيلمنامه فيلم تازه مسعود كيميايي با همكاري مصطفي خرقهپوش انجام ميشود.
به گزارش «باني فيلم»، مسعود كيميايي كه از مدتها قبل پيشتوليد
اوليه فيلم سينمايي «دست تنها» را آغاز كرده بود اين روزها آخرين
مراحل نگارش اين فيلمنامه را سپري ميكند. نكته قابل توجه اينكه در
نگارش فيلمنامه، مصطفي خرقهپوش با مسعود كيميايي همكاري ميكند.
خرقهپوش پيش از اين سه فيلم آخر اين كارگردان «رئيس»، «محاكمه در
خيابان» و «جرم» را تدوين كرده بود. طرح اوليه اين فيلمنامه متعلق به
علياكبر ثقفي است و مسعود كيميايي دو ماهي است نگارش و بازنويسي
نهايي آن را با كمك خرقهپوش انجام ميدهد. به گفته مسعود كيميايي
نگارش فيلمنامه بزودي به پايان ميرسد و درخواست پروانه ساخت به اداره
نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ارسال ميشود. فيلم «دست تنها» داستان
مردي ميانسال است كه بعد از سالها زندان براي كمك به دخترش چند روز
مرخصي ميگيرد. توافقات نهايي براي حضور سعيد راد، اكبر زنجانپور و
سوگل خالقي در اين فيلم انجام شده است. خبر جديد درباره ليست بازيگران
همكاري گلچهره سجاديه با اين كارگردان است. او قرار است در فيلم تازه
كيميايي يكي از نقشهاي اصلي را بازي كند.
سجاديه پيش از اين در
«گروهبان»، «دندان مار» و «ردپاي گرگ» با كيميايي همكاري كرده بود و
«دست تنها» جديدترين تجربه مشتركشان بعد از 20 سال محسوب ميشود.
مسعود كيميايي فيلم تازهاش را احتمالاً اوايل تابستان كليد ميزند.
* تیتر کافه سینما، یک دیالوگ گلچهره سجادیه در رد پای گرگ مسعود کیمیایی است.
کافه سینما- ویدیو عیادت رضا عطاران از رضا داوودنژاد در بیمارستان لاله تهران که ساعاتی پیش از برنامه هفت پخش شد را در کافه سینما ببینید. رضا داوودنژاد برای کاهش وزن پس از عمل جراحی میبایست رژیم غذایی خاصی را رعایت میکرد که متاسفانه به دلیل عدم رعایت شرایط لازم عوارض بعد از عمل در وی ایجاد شده و کبدش دچار مشکلات جدی شده است.
ویدیو عیادت رضا عطاران از رضا داوودنژاد / 10 مگابايت / --> دانلود <--
به
گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، کارشناس زن شبکه من و تو از اینکه
بسیاری از خانواده های ایرانی، مذهبی هستند و شرایط را برای روابط آزاد
دختر و پسر فراهم نمی کنند ابراز تأسف شدید کرد.
وی نداشتن دوست پسر و
روابط نامشروع را موجب عقده ای شدن دختران دانست و از زبان یک دختر که
پدر و مادرش مانع روابط نامشروع او با پسران می شوند گفت: «به خاطر همین من
منزوی می شوم ! و یا اینکه نگاه می کنم و می بینم همه دوست [پسر] دارند ولی
من ندارم! به همین خاطر خشم، عصبانیت، انزوا، اضطراب و همه این ها من را
محاصره می کند و من ممکن است با خانواده ام مشکل پیدا کنم و نسبت به یکدیگر
عصبانی می شویم و یک رابطه ناسالم خانوادگی به وجود می آید!»
گفتنی
است، شبکه من و تو در قالب اظهارات کارشناسی، به ساختارشکنی بنیان خانواده -
که اولین و مهم ترین نهاد و مرکز شکل گیری هویّت و شخصیّت انسانهاست- دامن
می زند وضمن نفی روابط قانونی و سالم دو طرفه ی زناشویی و ترویج روابط
نامشروع و غیرقانونی، ابتذال و اباحه گری و انحطاط اخلاقی را در جامعه
ایران گسترش می دهد.
سرویس خدمات دهنده google earth این سایت نیز مانند سابق کماکان از عنوان مجعول "خلیج عربی" در کنار نام خلیج فارس استفاده می کند.
گوگل
بزرگترین موتور جست و جوگر اینترنت است که امکانات خدماتی آن مانند maps و
earth مورد استفاده صدها میلیون نفر در سراسر جهان است.
این کمپانی
هیچ توضیحی درباره حذف نام خلیج فارس از نقشه خود نداده است و این در حالی
است که در صورت جست و جوی معادل نام خلیج فارس به زبان های مختلف در نقشه
گوگل، این برنامه شما را به محل خلیج فارس بر روی نقشه هدایت می کند بدون
آنکه نام آن بر روی صفحه وجود داشته باشد.
با وجود این اگر کاربر
اینترنتی، عنوان خلیج عربی را هم در نقشه گوگل سرچ کند به محل خلیج فارس
هدایت می شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد.
بدین ترتیب به نظر می آید خلیج فارس تنها محل جغرافیایی جهان است که در شرایط کنونی هیچ نامی بر روی برنامه نقشه گوگل ندارد.
این
در حالی است که خلیج فارس تنها نام تاریخی و مستند این آبها در جهان از
صدها سال پیش است که هم اکنون توسط نهادهای مرجع بین الملل مانند سازمان
ملل متحد پذیرفته شده و در اسناد و مکاتبات رسمی بین المللی استفاده می
شود.
حتی برخی کشورهای عربی که هم اکنون نام خلیج فارس را تحریف می
کنند، تا پیش از دهه 1960 میلادی از همین عنوان در مکاتبات رسمی و بین
المللی استفاده می کردند. با آغاز موج ناسیونالیسم عربی در سال های میانی
قرن بیستم بود که کشورهای عربی اندک اندک نام تاریخی خلیج فارس را به خلیج
عربی تحریف کردند.
دفاع از خلیج فارس
این عنوان از آن رو
جعلی خوانده می شود که در هیچ سند و نقشه تاریخی بین المللی و منطقه ای،
حتی در کشورهای عربی، عنوانی به این شکل وجود ندارد. در مقابل در تمام
اسناد، مدارک و نقشه های جهان از 2500 سال پیش که زمان تقریبی تشکیل کشور
ایران بود، نام این آب ها خلیج فارس ذکر شده است.
دولت های ایران چه
در دوران پادشاهی پهلوی که ادعای اعراب برای تحریف نام خلیج فارس آغاز شد و
چه در زمان جمهوری اسلامی که این ادعاها ادامه پیدا کرد، بر فارس بودن
خلیج فارس تاکید کرده اند.
تاکید بر نام تاریخی خلیج فارس یکی از
موضوعات مشترک هویتی و ملی تمام ایرانیان در سراسر جهان است به گونه ای که
با وجود اختلافات گسترده میان گرایش های مختلف فکری و سیاسی، بر سر دفاع از
نام خلیج فارس با همدیگر اتفاق نظر دارند.
در سه روز گذشته که دو
تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به نمایندگی از ایران در ورزشگاه آزادی
تهران به مصاف تیم های عربستانی و قطری رفتند، ده ها هزار طرفدار دو تیم
بارها شعار "خلیج همیشه فارس" را سر دادند.
به دنبال بالا گرفتن
اختلافات اخیر میان دولت جمهوری اسلامی و حکومت امارات متحده عربی بر سر
مالکیت سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که پس از سفر ناگهانی
محمود احمدی نژاد به ابوموسی در هفته های اخیر صورت گرفت، تعداد زیادی از
ایرانی ها در سراسر جهان از امکانات اینترنتی برای بیان اعتراض خود به دولت
های عربی استفاده کردند.
در این راستا حدود صدها هزار کامنت در
دفاع از خلیج فارس و حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه در صفحات فیسبوک افرادی
مانند پادشاه عربستان، حاکم امارات و رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است.
این
حجم از نظرات باعث شد تا صفحه فیسبوک ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه
عربستان سعودی برای ساعاتی از دسترس خارج شود و مدیریت این صفحه پس از راه
اندازی مجدد آن، اذعان کرد که بیش از 250 هزار کامنت با محتوای "خلیج همیشه
فارس" از سوی ایرانیان دریافت کرده است.
اینترنت؛ ابزار اعتراض
این اما نخستین بار نیست که دفاع از نام تاریخی خلیج فارس تبدیل به مسئله ملی و هویتی ایرانی ها در سراسر جهان می شود.
در
سال 2004 میلادی، نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک نام خلیج فارس را در نقشه
های خود به خلیج عربی تغییر داد؛ اقدامی که خشم تمامی ایرانیان را در نقاط
مختلف دنیا برانگیخت و پژواک آن در محافل سیاسی و مطبوعاتی بین المللی نیز
به گوش رسید.
به دنبال اعتراضات گسترده ایرانیان و سپس واکنش وزارت
خارجه وقت، سرانجام نشنال جئوگرافیک رسمأ پوزش خواست و نام خلیج فارس را
بار دیگر جایگزین این عبارت مجعول کرد.
در آن سال نیز ایرانیان با
یاری جستن از امکانات شبکه جهانی اینترنت، به اعتراضات خود رنگ و بو و
ابعادی گسترده تر بخشیدند. راهکار ایرانیان معترض، تهیه و راه اندازی صفحه
ای بود که "بمب گوگلی" خوانده می شود.
این صفحه اینترنتی که با نام
"خلیج عربی arabian gulf" طراحی شد، حاوی چنین عبارتی بود: "خلیجی که به
دنبالش می گردید یافت نشد. هیچ منطقه آبی با این نام هرگز وجود نداشته است.
نام صحیح، خلیج فارس است که همیشه فارس بوده و همیشه هم خواهد بود."
با
کلیک چند هزار باره ایرانیان بر روی پیوند یا لینک این صفحه، موتور
جستجوگر گوگل که ارجحیت یافت مطالبش بر پایه دفعات کلیک است، به صورت
خودکار این صفحه را در نخستین جایگاه خود ثبت کرد.
دانشنامه
اینترنتی wikipedia که بزرگترین دانشنامه آنلاین جهان است نیز نام خلیج
فارس را به رسمیت می شناسد و در تمام زبان های آن در صورت جست و جوی عنوان
جعلی جایگزین، کاربران را به صفحه مربوط به خلیج فارس راهنمایی می کند.
بزرگترین
مورخان و محققان دنیای قدیم از جمله هرودوت، نئار خوس، استرابون، کورسیوس
رومی و نیز محققان جهان اسلامی نظیر استخری، مسعودی، بیرونی، ابن حوقل،
مقدسی، مستوفی و ناصر خسرو، از هزاران سال پیش در آثار و نوشته های خود به
نام "خلیج فارس" یا "دریای پارس" اشاره کرده اند.
با وجود این به
دنبال بالا گرفتن اختلافات میان ایران و کشورهای عربی بر سر نام خلیج فارس
در دهه 1990 سرانجام سازمان ملل متحد با انتشار دو رهنمود نگارشی در سال
های 1994 و 1999 بر لزوم بکارگیری نام خلیج فارس در تمام اسناد و مکاتبات
آن تاکید کرد.
در بند اول سند رسمی مورخ 14 مه 1999 دبیرخانه سازمان
ملل متحد در این خصوص آمده است: "واژه خلیج فارس در اسناد و انتشارات و
همچنین بیانیه هایی که از سوی دبیرخانه (دبیرکل) صادر می شود استفاده می
شود. این واژه یک نام استاندارد جغرافیایی برای یک منطقه دریایی میان
جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عرب منطقه (شبه جزیره اعراب) است. واژه کامل
فارس همواره برای معرفی این منطقه دریایی استفاده می شود. در ابتدای این
سند نیز این نام به همین منطقه اشاره می کرد و پس از این نیز این نام در هر
زمانی که نیاز به شفافیت حس شود تکرار خواهد شد."
خبرنامه دانشجویان ایران
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس از اجرای قانون مهریه تا سقف110 سکه تا 10
روز دیگر خبر داد و گفت: تنها زندانیان مهریه ای آزاد می شوند که توانایی
پرداخت 110 سکه را داشته باشند.
حجت الاسلام غضنفرآبادی اظهار داشت:
لایحه مهریه پس از تصویب نهایی شورای نگهبان برای ابلاغ و اجرا اماده می
شود و حداکثر تا 10 روز پس از آن به اجرا خواهد رسید.
وی در ادامه گفت:
بر اساس این لایحه زندانیانی که توانایی پرداخت 110 سکه از هر تعداد مهریه
همسر خود را داشته باشند از زندان آزاد می شوند این درحالیست که اگر زندانی
توانایی پرداخت این میزان را نداشته باشند آزادی در کار آنان نخواهد بود.
نایب
رییس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه این لایحه از سوی دولت مشکلی
ندارد و اجرای آن به زودی انجام می شود تصریح کرد: با اجرای این لایحه
میزان زندانیان مهریه تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
پانا